Skip to main content

Předpoklad vývoje v námořní dopravě není pro dopravce moc optimistický. Podle dostupných informací je aktuálně v Číně před dokončením deset velkých nákladních lodí, které mají vysokou kapacitu. Jak uvádí společnost PST CLC Mitsui-Soko, tato situace pravděpodobně nepovede ke zvýšení cen v námořní přepravě, protože vyšší nabídka lodního prostoru může udržet ceny na nízké úrovni, nebo je dokonce ještě snížit.

Vít Votroubek, předseda představenstva společnosti PST CLC Mitsui-Soko, který je současně předsedou představenstva Svazu spedice a logistiky České republiky, uvádí, že na druhou stranu je však situace výhodná pro exportéry a importéry, kterým nízké ceny námořní přepravy přinášejí snížení nákladů na logistiku.

Stále pokračuje negativní situace týkající se konfliktů v Rudém moři, kdy rejdaři nevyužívají Suezský průplav, lodě tedy obeplouvají Afriku. „Nejprve zvýšené sazby námořného v průběhu roku klesaly až téměř na dno. Došlo k poklesu o zhruba trojnásobek. V námořních přepravách pokračovala nepravidelnost, docházelo ke zpožďování lodí, což mělo vliv na návazná spojení v Evropě, na infrastrukturu, kdy v určitých vlnách bylo zaznamenáno přehlcení přístavů nebo infrastruktury, například železniční dopravy,“ popisuje Jan Bláha, ředitel přeprav společnosti PST CLC Mitsui-Soko.

Dodejme, že v oblasti přeprav společnost PST CLC Mitsui-Soko využívá svou pozici globálního hráče na trhu díky tomu, že je součástí japonské skupiny Mitsui-Soko Group. Oddělení námořních přeprav tedy využívá mezinárodní síť Mitsui-Soko – a to jak pro exporty, tak importy. Zboží přepravuje jako celokontejnerové (FCL), nebo kusové (LCL) zásilky.

Close Menu